Hakovanje kao poslovna strategija: nebrendovani brendovi su budućnost?

 In Menadžment

Hakovanje je zasigurno jedna od ključnih poslovnih strategija vremena koje dolazi. I tu ne mislimo na hakovanje u smislu razbijanja kompjuterskih baza i celina, već na strategiju razbijanja postojećih poslovnih modela. Ova strategija se pre svega odnosi na marketing strategije i dugoročni nastup na tržištu. Kompanija pod nazivom Brandless, ili Nebrendovano, koristi upravo ovakav pristup u postojećem svetu brendova. Reč je o registrovanoj robnoj marki, te je time sam čin naizgled apsurdan, jer nešto što se zove i pledira da bude nebrendovano, zapravo se brendira i kao takvo se registruje. Tajna je u ciljnoj grupi kojoj se obraća ovaj brend – to je zaštitno ime za proizvode namenjene milenijalsima. Milenijalsi su mladi ljudi čije vreme tek dolazi, jer će biti najbrojnija generacija nakon 2020. godina. Njih odlikuje promišljanje stvarnosti, kritičko mišljenje i uzdržanost na senzacionalističke ponude potrošačkog društva.

Nebrendovani kao brend ima jedinstvenu prodajnu strategiju jer sve košta 3 dolara. Nebrendovano polazi od toga da svestan kupac ne želi više da kupuje brendove, već proizvode zbog njihovih stvarnih sastojaka i jasne svrhe, da mu je jednostavno da izračuna i da toliko malo košta da će ga mnogi kupiti da bi ga samo probali. Nebrendovano nudi uglavnom hranu organskog porekla i proizvode za kućnu i ličnu upotrebu.

Brandless je ideja Ida Leflera. Veoma je lako našao investitora u fondu Sherpa Capital venture, što ne bi bilo ništa spektakularno novo, da se ovoj biznis ideji nije pridružila ćerka firma Google – Google Ventures. Takav partner garantuje globalno širenje i dobar poslovni rezultat. Svi zajedno odmah su položili 50 miliona dolara u pokretanje biznisa kao startapa i računaju na svetsko tržište.

Iako je teško reći da nas u budućnosti čeka svet bez brendova, sigurno je da ovakvi pristupi teraju na razmišljanje i promišljanje sopstvene poslovne strategije koja bi trebalo da ima otprilike jedno ključno pitanje kao polaz: ako je svet zasićen brendova, kako moj mali brend može postati zanimljiv naziv za proizvod koji zapravo prodajem. Vratimo se osnovama marketinga – promocija dolazi nakon što definišemo šta je proizvod. Šta je, dakle, naš proizvod i da li ga možemo plasirati sugestivnije a van klasičnih šema brendinga, koji više nije prijemčiv ne zato što svi znamo da ne govori istinu, već zato što je prosto dosadan. Nebrendovano svakako nudi tu novu svežinu.

A.M.Đ

Objavljeno 8. septembra 2017.

#Biznis2020

Recent Posts
Kontaktirajte nas

Nismo trenutno tu. Pošaljite nam poruku i brzo ćemo vam odgovoriti.

Ne možete da pročitate? Promeni teskt. captcha txt